Visualizing the New York Subway System’s ‘Data Exhaust’

See on Scoop.itURBANmedias

What do 1.6 billion mass transit trips through the city look like?

In 2011, MetroCards were swiped through the turnstiles of the New York City subway system 1.6 billion times. Each swipe was, itself, a data point, and it came connected to myriad others about the day of the week, the subway stop, the identity of the rider. Did the commuter have a student MetroCard, or a senior citizen one? What about a seven-day pass, or a 30-day one?

As a sheer byproduct of moving so many people around the city, the New York Metropolitan Transit Authority constantly churns out information like this. And, thanks to the rapidly expanding movement for open data, it’s now available to the public – if we can just begin to figure out what to do with it.

« This is such a big sprawling thing, » says John Geraci, who heads the New York office of faberNovel, a Paris-based company that consults with cities, non-profits and private companies on how to act more like startups. « This data was not created really with this in mind, with the idea of being seen by people. It’s like data exhaust. »

Geraci’s firm has just created a data visualization site playing with all of this information to at least begin to tempt our imaginations on what we could learn from it…

See on www.theatlanticcities.com

A propos de l’Association CONCERT-URBAIN

L’association Concert-Urbain est spécialisée dans la mise en œuvre de projets multimédias à vocation sociale. Internet est le support de notre intervention. C’est un moyen d’initiation aux nouvelles technologies, c’est un moyen d’intégration et de valorisation des cultures, c’est un pont entre les citoyens et leurs représentants. Nos actions comportent trois aspects distincts : • former ceux qui le souhaitent à l’usage des Nouvelles Technologies de l'Information et de la Communication ; • bâtir des outils adaptés aux besoins de la concertation ; • renforcer le tissu social en encourageant l’expression personnelle et citoyenne. A cette vocation sociale s'ajoute le souhait d'expérimenter des plateformes techniques innovantes, qui privilégient la rencontre et le débat. Notre équipe inclut des artistes, des musiciens, des sociologues et des journalistes. Aucun n’est salarié ; nous travaillons « par projet ». Voir notre page FACEBOOK pour les dernières infos ! https://www.facebook.com/Concert-Urbain-216943278327209/
Cet article a été publié dans associatif. Ajoutez ce permalien à vos favoris.

Laisser un commentaire

Entrez vos coordonnées ci-dessous ou cliquez sur une icône pour vous connecter:

Logo WordPress.com

Vous commentez à l'aide de votre compte WordPress.com. Déconnexion /  Changer )

Photo Google+

Vous commentez à l'aide de votre compte Google+. Déconnexion /  Changer )

Image Twitter

Vous commentez à l'aide de votre compte Twitter. Déconnexion /  Changer )

Photo Facebook

Vous commentez à l'aide de votre compte Facebook. Déconnexion /  Changer )

w

Connexion à %s