[Denmark] Design as Strategy : Design Ladder | See Project | Sharing Experience Europe

See on Scoop.itMachines Pensantes

The Design Ladder was developed by the Danish Design Centre (DDC) in 2003 as a tool to measure the level of design activity in Danish businesses. The Ladder, used as a framework for a survey, was the first step in developing a method to assess the economic benefits of design in Denmark. 

The extent to which design may enhance creativity, innovation and competitiveness depends on a company’s use of design. The DDC was convinced that design-driven companies were far more likely to develop new products compared with those that were not. Therefore in 2003, to prove their point to industry, the DDC in association with the Danish National Agency for Enterprise launched a survey to assess the economic benefits of design.

 

The survey examined the design investment of 1,000 companies chosen from four groups of businesses (10 to 19; 20 to 49; 50 to 99; and 100-plus employees). Companies were categorised into four stages of design maturity depending on their approach to design investment. The higher a company was ranked on the Design Ladder, the greater strategic importance they attributed to design. In order to raise awareness of the benefits of design in industry, it is vital to encourage companies to move up the scale. The DDC has developed a series of courses and training programmes to enable companies to progress including several recently launched modules relating to product branding, design briefing, the design process, new materials and user-driven innovation.

See on www.seeplatform.eu

A propos de l’Association CONCERT-URBAIN

L’association Concert-Urbain est spécialisée dans la mise en œuvre de projets multimédias à vocation sociale. Internet est le support de notre intervention. C’est un moyen d’initiation aux nouvelles technologies, c’est un moyen d’intégration et de valorisation des cultures, c’est un pont entre les citoyens et leurs représentants. Nos actions comportent trois aspects distincts : • former ceux qui le souhaitent à l’usage des Nouvelles Technologies de l'Information et de la Communication ; • bâtir des outils adaptés aux besoins de la concertation ; • renforcer le tissu social en encourageant l’expression personnelle et citoyenne. A cette vocation sociale s'ajoute le souhait d'expérimenter des plateformes techniques innovantes, qui privilégient la rencontre et le débat. Notre équipe inclut des artistes, des musiciens, des sociologues et des journalistes. Aucun n’est salarié ; nous travaillons « par projet ». Voir notre page FACEBOOK pour les dernières infos ! https://www.facebook.com/Concert-Urbain-216943278327209/
Cet article a été publié dans associatif. Ajoutez ce permalien à vos favoris.

Laisser un commentaire

Entrez vos coordonnées ci-dessous ou cliquez sur une icône pour vous connecter:

Logo WordPress.com

Vous commentez à l'aide de votre compte WordPress.com. Déconnexion /  Changer )

Photo Google+

Vous commentez à l'aide de votre compte Google+. Déconnexion /  Changer )

Image Twitter

Vous commentez à l'aide de votre compte Twitter. Déconnexion /  Changer )

Photo Facebook

Vous commentez à l'aide de votre compte Facebook. Déconnexion /  Changer )

w

Connexion à %s